miercuri, 13 iulie 2011

Leapsa ABC - alfabet incomplet

Leapsa primita de la Cinabru, care a trimis-o tuturor celor din blogroll-ul sau, cere sa  recomandam cate o carte (citita si placuta) pentru fiecare litera a alfabetului:

înșiruie câte o carte preferată al cărei titlu începe cu câte o literă din alfabet. Dacă nu ai o carte pentru litere mai ciudate, cum ar fi Q, X sau K, o poți înlocui cu o carte preferată care conține acea literă în titlu. Ai voie sa pui în lista ta și carți care nu aparțin beletristicii.

A Anna Karenina - Lev Tolstoi
B Balciul desertaciunilor - W. M. Thackeray
C Colectionarul - John Fowles
D Doua sau trei graţii - Aldous Huxley
E Enigma Otiliei - G. Calinescu
F Fetele - Henry de Montherlant
G Geniu pustiu, romanul neterminat al lui Eminescu
H Heloise si Abelard - autoportrete epistolare
I Inimi cicatrizate - Max Blecher
J Jurnalul lui Mihail Sebastian
K Fratii Karamazov - F.M. Dostoievski
L Lolita - Vladimir Nabokov
M Memoriile lui Bartolomeu Anania
N Nostalgia - Mircea Cartarescu
O O mie si una de nopti
P Poveste fara sfarsit - Michael Ende
Q Quo Vadis - Henryk Sienkiewicz
R Rosu si negru - Stendhal
S Silmarillion - J. R. R. Tolkien
T Thais - Anatole France
U Un veac de singuratate- Gabriel Garcia Marquez
V Viata si faptele lui Ilie Cazane - Razvan Radulescu
W Wuthering Heights (La rascruce de vanturi) - Emily Bronte
X ???
Y Jane Eyre - Charlotte Bronte
Z Zilele regelui - Filip Florian


La unele litere mi-a fost greu sa gasesc, la altele mi-a fost greu sa aleg; la multe, recunosc, m-am oprit la  solutia cea mai la indemana; din pacate, oricat m-am straduit, cu X nu am gasit... N-am citit nici Abaddon, exterminatorul, ales la X de Cinabru, nici Xenocid, ales la X de adinab  (doar Jocul lui Ender), nici Extrem de tare și incredibil de aproape, ales de Tomata, care a introdus leapsa asta in blogosfera romaneasca, preluand-o din engleza.

Nu stiu cui sa o trimit mai departe, ca am impresia ca aproape toti bloggerii amici (si un blogger inamic pe deasupra) au primit-o deja de la Cinabru, fiind in blogroll-ul lui. Dar daca totusi cineva nu a primit-o inca si o doreste, e binevenit.

La cele care se gasesc in librarii, am pus link unde le gasiti in librariile online (un fel de publicitate); celelalte cred ca nu se mai gasesc decat prin anticariate.

2 comentarii:

  1. Ma bucur ca ai raspuns si tu :) Foarte mult mi-au placut si mie E, I, J (ce nebunie a fost cand a aparut, cate discutii, cate analize, cate injuraturi), enorm O, ma bucur mult pentru alegerea ta la P (pacat ca nu s-a tradus si la noi continuarea la Jim Nasturel). Si la U, si la K, si tot asa.

    Nici nu intreb cine va fi fiind inamicul. Nu intreb. Ca nu vreau sa stiu. Desi sunt curios. Of....

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar nu ai idee cine e inamicul ? ;)

    Ontopic, de Michael Ende mai citisem doar Momo - si pe ea o recomand, in special corporatistilor - nu stiam de Jim Nasturel si Lukas, mecanicul de locomotiva . E pentru copii sau e la fel ca Povestea fara sfarsit si Momo, in aceeasi masura si pt copii si pt adulti ? Si vad inca o carte de Michael Ende de care nu stiam: Lungul drum catre Santa Cruz - a citit-o cineva ?

    Apropo de J si discutiile, analizele si injuraturile declansate de el, de mult vreau sa scriu ceva despre Mihail Sebastian, o replica la teza Martei Petreu (care il considera "ucenicul diavolului", unde "diavolul" era Nae Ionescu).

    Btw, tie in special iti recomand M-ul, despre care am inceput sa scriu aici si a trecut un an si n-am mai terminat...

    RăspundețiȘtergere